درمان خار پاشنه

بازدید: 86 نفر
انتشار: 12 Aazar 1400
درمان خار پاشنه
خار پاشنه‌ پا عبارت‌ است‌ از به‌ وجود آمدن‌ یك‌ زایده‌ استخوانی‌ در پاشنه‌ پا كه‌ باعث‌ درد و مشكل‌ در راه‌ رفتن‌ می‌شود.اين زائده استخواني ناشي ازالتهاب طولاني كف پادراثرفشارمداوم مي باشد. علایم‌ شایع‌: (گاهی‌ علامتی‌ ندارد). درد در كف‌ پاشنه‌ پا به‌ صورت‌ خود به‌ خودی‌ یا در اثر فشار آوردن‌. علل‌ بیماری: وارد آمدن‌ استرس‌ یا آسیب‌ به‌ بافت‌ پاشنه‌ پا، كه‌ منجر به‌ التهاب‌ و استخوانی‌ شدن‌ رباط‌های‌ كف‌ پا می‌شود. عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر: دویدن‌. ورزشهای ایروبیک،باله. (این‌ حالت‌ كمتر در اثر راه‌ رفتن‌ زیاد به‌ وجود می‌آید)، ایستادن‌ به‌ مدت‌ طولانی‌، چاقی،صافی کف پا،زیاد بودن قوس کف پا ،الگوی نابهنجار راه رفتن ‌.‌ عوارض‌ احتمالی‌: به‌ وجود آمدن‌ مشكلاتی‌ در قسمت‌ پایین‌ كمر یا زانو به‌ دلیل‌ لنگیدن‌ مداوم‌.   معمولاً با درمان‌ محافظه‌كارانه‌ قابل‌ معالجه‌ است‌. ?اگر درمان‌ محافظه‌كارانه‌ موفقیت‌آمیز نبود، یك‌ كفی‌ مناسب‌ در كفش‌ خود بگذارید تا فشار روی‌ پاشنه‌ كم‌ شود. از وسیله‌ مناسب‌ حفظ‌ قوس‌ كف‌ پا یا قالب‌ مناسب‌ كف‌ پایتان‌ استفاده‌ كنید. ?.‌ در مواردی‌ كه‌ درد حاد وجود دارد، روی‌ ناحیه‌ دردناك‌ كمپرس‌ سرد یا كیسه‌ یخ‌ 4-3 بار در روز هر بار به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌ بگذارید.اسپلینت شبانه هم میتواند کمک کننده باشد. ?داروها: برای‌ برطرف‌ كردن‌ درد خفیف‌، می‌توان‌ از داروهایی‌ مثل‌ استامینوفن‌ یا آسپیرین‌ استفاده‌ كرد. قدم بعدی درمان ،تزریق‌ استرویید به‌ درون‌ ناحیه‌ ملتهب‌ برای‌ كاهش‌ التهاب? ?‌ و در صورت موفق نبودن روشهای فوق ، غالبا می‌توان‌ باروشهاي كمترتهاجمي مانند ?ازون ?راديوفركوئنسي ?وكرايو درمان‌ كرد.

مطب دکتر بنفشه ولییان

آدرس مطب:

خیابان مطهری - خیابان فجر - کوچه مدائن - پلاک 20 - ساختمان پزشکان ماهان - طبقه 5 - واحد 10 - کلینیک درد ماهان

شماره های نوبت دهی:

02122896224 - 02122896225 - 09029266688