فوق تخصص درد تهران
جستجوی فوق تخصص درد در تهران
۱۳۹۸-۰۵-۲۱

متخصص دیسک کمر در تهران

کم‌تحرکی، نشستن‌های طولانی، انجام فعالیت‌های سنگین، خم و راست شدن‌های مکرر و ایستادن‌ به مدت زیاد جزو مواردی است که سلامتی شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که عادت‌های بالا را دارید، باید بگوییم که این عوامل منجر به ضعف در عضلات شما می‌شود و در طولانی‌مدت شما را مستعد کمردرد و فرسایش دیسک‌ها می‌کند. این بیماری شایع که در اصطلاح عمومی به‌عنوان دیسک کمر و یا فتق دیسک کمری از آن یاد می‌شود، بیماری است که در اثر بیرون‌زدگی دیسک اتفاق می‌افتد. این ناحیه به نخاع یا ریشه‌های عصبی نخاع فشار وارد می‌کند. در نتیجه سبب بروز درد در ناحیه کمر و پاهای شما می‌شود. به همین دلیل نیاز به مراجعه به متخصص دیسک کمر  ضروری است.

متخصص دیسک کمر در تهران

برای کمردردتان به چه کسی باید مراجعه کنید؟

اگر چه در برخی از کمردردها ممکن است اقدامات انجام‌شده در خانه درد شما را تسکین ببخشد، اما به شما توصیه می‌کنیم که دردهای ستون فقرات خود را جدی بگیرید و از خوددرمانی پرهیز کنید. گاهی اقدامات خودسرانه در خانه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد کند و درد در ناحیه ستون فقرات شما را بیشتر کند؛ بنابراین در قدم اول بهتر است که به یک پزشک عمومی مراجعه کنید. اگر درمان‌های اولیه پزشک عمومی برای شما کارساز نبود، پزشک مربوطه شما را به یک پزشک متخصص ستون فقرات و یا پزشک متخصص دیسک کمر راهنمایی می‌کند.

کار پزشک متخصص دیسک کمر چیست؟

پزشک متخصص دیسک کمر، پزشکی است که متخصص درمان بیماری‌های مفاصل، ستون فقرات، عضلات و استخوان‌ها است. پزشک متخصص دیسک کمر در قدم اول چندین نوع آزمایش مانند رادیوگرافی، ام‌آر‌آی و آزمایش خون برای شما تجویز می‌کند تا علت دقیق کمردرد شما را  تشخیص دهد. سپس در صورت نیاز برای درمان کمردرد شما، داروی مناسب تجویز می‌کند و یا تزریقاتی را برای کاهش درد انجام می‌دهد.

درمان دیسک کمر با  روش‌های غیر جراحی

در واقع پزشک متخصص دیسک کمر (فوق تخصص درد) پزشکی است که تمامی روش‌های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی، دارودرمانی و … را در صورت صلاحدید امتحان می‌کند. در صورت عدم پاسخ؛ نوبت به عمل های بسته و کم تهاجمی (تزریق و آماده سازی ریشه های عصبی، پروسیژرهای داخلی دیسک نظیر اوزون، لیزر، دیسکوژل) خواهد رسید که در صورت عدم بهبودی در نهایت نیاز به ارجاع به متخصص مغز و اعصاب یا ستون فقرات خواهد شد ، تا در مورد جراحی باز تصمیم گیری شود.

باید بگوییم که عمل‌های جراحی دیسک کمر در طی سال‌های گذشته تحولات زیادی یافته و روش‌های گوناگونی جراحی بسته، جراحی لیزر و … برای آن وجود دارد؛ که پزشکان متخصص ستون فقرات و دیسک کمر (فوق تخصص درد) تلاش می‌کنند تا جای ممکن، شما را بدون عمل جراحی به زندگی روزمره بدون درد برگردانند. همچنین پزشکان متخصص دیسک کمر می‎توانند بعد از عمل جراحی، به بهبود سریع‌تر شما نیز کمک کنند؛ بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان کمردرد خود عمل جراحی را به مرحله آخر واگذار کرده و به راهکارهای پزشک متخصص دیسک کمر اعتماد کنید.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران

مشکلات ستون فقرات ازجمله بیماری‌های مهمی است که زندگی افراد را با اختلال روبه‌رو می‌کند. متخصص دیسک کمر و ستون فقرات بهترین پزشکی است که می‌تواند مشکل شما را بدون عمل جراحی برطرف نماید؛ بنابراین انتخاب درست پزشک متخصص دیسک کمر و یا متخصص ستون فقرات می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در سلامتی شما داشته باشد، زیرا درمان و بهبودی به انتخاب شما بستگی دارد. در شهر بزرگ تهران متخصص‌های زیادی در زمینه‌ی ستون فقرات و کمر کار می‌کنند. همین امر باعث سردرگمی در انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر می‌شود. ازاین‌رو برای پیدا کردن بهترین متخصص دیسک کمر بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید. ما در مطلب زیر شمارا در روند انتخاب متخصص دیسک کمر راهنمایی خواهیم کرد:

راهنمایی برای انتخاب بهترین متخصص دیسک کمر در تهران

-ارزیابی تجربه و مهارت پزشک: معمولاً تجربه باعث می‌شود تا پزشک دارای مهارت بیشتری شود. برخی از پزشکان تجربه و تخصص بهتری در زمینه‌ی مشکلات ستون فقرات دارند؛ بنابراین قبل از انتخاب پزشک حتماً در این مورد تحقیق کنید.

-مدرک تحصیلی مورد تائید: مدرک و دانشگاه محل تحصیل متخصص دیسک کمر و ستون فقرات می‌تواند در انتخاب درست شما تأثیرگذار باشد. همچنین در مورد فعالیت‌های جانبی و عضویت در انجمن‌های مرتبط پزشک خود نیز اطلاعات کسب کنید.

-مشورت کردن با دیگران: هنگام انتخاب پزشک متخصص دیسک کمر از اقوام، دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. تجربه‌های دیگران می‌تواند در انتخاب پزشک به شما کمک کند.

-پرس‌وجو از بیماران قبلی پزشک موردنظر: پرس‌وجو از بیماران درمان شده‌ی یک پزشک می‌تواند بهترین ارزیابی شما از کیفیت کار آن پزشک متخصص باشد؛ بنابراین سعی کنید پزشکی را انتخاب نمایید که مورد تائید بیماران قبلی خود باشد.

آدرس مطب دکتر بنفشه ولییان: خیابان مطهری، خیابان فجر، کوچه نظری، ساختمان زهره، طبقه ۵ واحد ۱۶

تلفن مطب دکتر بنفشه ولییان: ۰۲۱۸۸۳۴۳۴۴۵-۰۲۱۸۸۳۴۳۴۴۴- ۰۹۰۲۹۲۶۶۶۸۸

دیدگاه ها بسته شده است